آخرین اخبار
کد مطلب: 80110
تاکنون تلاش جدي در حوزه فرهنگ نشده/ استفاده از ماهواره100درصد خلاف قانون است/ رفتار مجلس با دولت خوب است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1661

به گزارش سلام لردگان، حجت الاسلام و المسلمين سيد رضا اکرمي رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در گفت‌و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني دانا در خصوص مسئله فرهنگ و وظايف دستگاه هاي مرتبط با اين حوزه اظهار داشت: به نظر من در موضوع فرهنگ بايد به سه مورد اشاره کرد که يک از آن ها اين است که فرهنگ مسئله فرانهادي و متعلق به کل نظام است نه قوه خاصي.

وي با اشاره به اينکه فرهنگ يک معناي عام دارد و خيلي مسائل را در زير پروبالش مي‌گيرد، ادامه داد: نکته ديگر اين است که ما بايد فرهنگ را از خود خانواده ها شروع کنيم. خانه و خانواده خوابگاه نيست و پدر و مادر فقط وظيفه تامين پوشاک و خوراک ندارد؛ بلکه خانواده نقش مهم و تاثير گذاري در جامعه دارد و ما بايد خانواده ها را درگير اين مسئله کنيم چرا که اگر فرد در خانواده به طور صحيح در خانواده تربيت شود قطعا در ديگر مسائل و بخش هاي جامعه نيز درست عمل خواهد کرد.

** بعد از انقلاب در حوزه فرهنگ تلاش جدي نشده

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري گفت: مطلب سوم اينست که متاسفانه بعد از انقلاب علي رغم تاکيدات امام راحل و رهبري معظم انقلاب تلاش جدي در هيچ دولتي صورت نگرفت. مشکلات روزمره، جنگ،مسئله سازندگي، ترور و ... مانع شد که مسئله فرهنگ به طور جدي مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

حجت الاسلام اکرمي همچنين با اشاره به شعار سال گفت: متاسفانه با گذشت 5 ماه از سال هنوز هم اقدام جدي در زمينه تحقق شعار سال انجام نشده است . ناهماهنگي در بين برخي دستگاه ها و انداختن مسئوليت بر گردن افراد ديگر باعث شده که تا اين لحظه اقدام در خوري انجام نشود. 

وي افزود: مطبوعات، صدا وسيما، منبرهاي نمازجمعه، مساجد و همه و همه بايد با هم دست به دست بدهند و بر اساس منويات رهبري به فرهنگ توجه کنند.

** مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون مي‌دانيم

حجت الاسلام اکرمي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص مسئله ماهواره ها و فيلترينگ تصريح کرد: من مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون مي‌دانيم ولي متاسفانه کار عملي بر روي آن انجام نشده است. ماهواره برخانواده ها تاثير بسيار بدي گذاشته و حرمت هاي بين اعضاي خانواده را به سرعت مي‌شکند و به بد حجابي و بي حجابي بسيار دامن زده و هيچ برخوردي هم با ان نمي‌شود.

اين نماينده سابق مجلس ادامه داد: هيچ کس نمي خواهد خودش را درگير مسئله فرهنگ و عفاف و حجاب کند؛ درقانون عفاف و حجاب که سال 84 به وزير ارشاد و وزير کشور ابلاغ شد 20 دستگاه مسئول پيگيري‌هاي لازم هستند ولي متاسفانه اراده جدي در اين خصوص تاکنون وجود نداشته است.

** عملکرد مجلس با دولت معمولي است

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سوالي در خصوص روابط دولت و مجلس و نوع برخورد مجلس در قبال دولت مردان بيان داشت: عملکرد مجلس با دولت معمولي و خوب بوده است. مجلس متشکل از 290 انسان است که هرکدام در تفکرات خودشان مستقل از ديگري هستند و نظرهاي متفاوت دارند چرا که سليقه هر فرد متفاوت است.

وي افزود:‌ البته روابط بين دولت و مجلس نوساناتي دارد که اين هم قابل قبول و امري معمول است اما به طور کلي روابط دولت و مجلس معمولي و عالي است.

حجت الاسلام اکرمي خاطرنشان کرد:‌ مجلس و دولت جديد هستند و لذا تا با هم تطبيق پيدا کنند زمان لازم است اما برخي تذکرات و سوالات به حق ناصحيح است. نمايندگان مطلع وضع دولت در خصوص اقتصاد هستند و بعضا حقوق کارمندان عقب مي‌افتد و لذا بعضي برخوردها در اين مورد بجا نيست.

**منتقدان خودشان را جاي دولت بگذارند

وي اضافه کرد: منتقدان و برخي نماينگان بايد خودشان را به جاي دولت بگذارند و ببينند اگر جاي دولت بودند چگونه عمل مي‌کردند! در مجموع به نظر مي‌رسد بهتراست مجلس عيني تر و واقعي تر برخورد کند.

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در پاسخ به اظهارات برخي تندروهاي اصلاح طلب و همچنين ايجاد فشار به دولت براي سهم خواهي، گفت: برخي اظهارات آقايان حجاريان، پورنجاتي و .. و البته برخي افراد هم در طرف مقابل براي جامعه ما مفيد نيست.ما نبايد دائم به صورت طلبکارانه با دولت برخورد کنيم.

اکرمي خاطرنشان کرد: ما بايد به قانون آنچه براي خود مي‌پسندي براي ديگران هم بپسند" پايبند باشيم؛ اگر کسي به تشکيلاتي نقد دارد بايد ابتدا خودش را جاي آن مسئولان قرار دهد و بعداً توقع داشته باشد که مطالباتش قابل محقق شدن است يا نه!

وي در پايان با اشاره به انتقادات برخي افراد به عملکرد دولت در حوزه هاي مختلف و روحيه نقد پذيري دولت خاطرنشان کرد: نقدي آگاهانه، خيرخواهانه و همراه با پيشنهاد معقول مورد قبول است و فرقي نمي کند که اصولگرا، اصلاح طلب و يا حتي راديکال آن را عنوان کند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس